Montag, 6. Oktober 2014

udfordringprojekt - røgeovn

Opbygning af en røgeovn:


Jeg har brug for en plade med huller i, en gammel tønde, fire metalpinde og forskelligt værktøj.



Ud af pladen skal der skæres et rundt stykke, som kan sidde i tønden, over ilden.


Først skal der tegnes en rundkreds, med hjælp af et søm, et bånd og en pen. 


Er det ikke fine briller??


Så har jeg brug for en vinkelsliber.




Av, for s....! Det var første gang jeg har arbejdet med sådan noget...


Men jeg blev færdig og den er næsten rund! :D



Bagefter skal der bores huller i tønden, så jeg kan sætte pinde ind, for at holde hullepladen og for at holde det, der skal blive røget.
Før jeg kan gå i gang med boremaskinen, skal jeg markere stederne, hvor hullerne skal være og der bruges en kørner, så man har et lille hul allerede hvor man kan sætte boremaskinen ind.






 



Pinde skal tilpasses.



Og slibes, så de ikke er for skarpe i enderne.



Så kommer døren.



Og huler til hængseln.


  

Døren skal bearbejdes med vinkelsliberen, således at kanterne lige bliver afrundet.



Døren skal have et håndtag, så den kan åbnes.



Og så skal hængslen og selve døren på tønden.





Lige før jeg begynder at save låget kommer Simba og sørger for en lille pause. :D


Men så skal der fortsættes!




 Efter at have bygget tønden, skal den brændes ud. Så alle rester fra olien, som har været i den for lang tid siden, kommer ud.






Nu skal tønden afkøles og sættes sammen.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen