Donnerstag, 9. Oktober 2014

Memory ud af høstblade

Jeg var på en lille tur og har samlet nogle blade.
Jeg har overvejet, hvad der kan gøres ud af bladene og kom på iden med et memory. Fordi jeg havde liggende nogle gemle CDer, tænkte jeg, at jeg kunne lige så godt bruge dem, i stedet for nogle stykker papir eller papp.


Først skal bladene tørres og presset. Derfor lægger jeg bladene i en bog. Fugtigheden skal ud. Jeg vil ikke, at bogen for en skade, derfor lægger jeg kokkenrullespapir i mellem.



At besværre bladene, stapler jeg nogle tunge bøger ovenpå.


Efter en til to dage er bladene færdig. Nu kan de bruges til klippe klistre.




CDerne har jo et hule i midten, hvis jeg klistre bladene på, kan man se dem igennem. Derfor bruger jeg noget amindelig papir at lukke hulet.
Derefter klistrede jeg noget andet papir på CDerne - der er ingen grund for, jeg synes bare det ser fint ud. ;) Og så kommer bladet på.
Jeg sat lim på papiret og ikke på bladet, fordi jeg ville ikke, at bladene gå i stykker. Jeg tænkte jeg skal, for sikkerhedskyld, bruge meget lim. :D







Så er memoryet færdig. Der er kun et par stykker og man kan selvfølgelig lave meget mere.





Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen