Montag, 21. April 2014

Planteholdsopgave

Jeg arbejder i gruppen "de internationale", sammen med Tine og Charlotte.

Vi ville gerne dyrker nogle planter, som man kan spise. Vores andet ønske var, at vil vil have muligheden for at lave et helt måltid.
På grund af en barnebog ("Linnea planter kerner, frø og andet", fra Christina Björk), som jeg har liggende derhjemme, kom vi på idéen, at vi gerne vil plante bønner - to forskellige slags, så har vi muligheden for at præsentere forskellen på to slags bønner og noget som passer dertil. Indtil nu har jeg bogen kun på tysk, men den er bestilt på biblioteket.
Charlotte foreslog, at hun kan dyrke kartofler, således at vi kan kombinere alt til sidst. Tine og jeg går i gang med at plante bønner.
Jeg har valgt at plante voksbønner. De er gule og med en lidt anden bønnesmag end de grønne.

Ved siden af det er jeg fuld i gang med min have, hvor jeg planter vidt forskellige planter. Lige nu har jeg nogle små tomatplanter, agurkplanter, blomkålplanter og glaskålplanter i mit drivhus. Stadigvæk i små plantebakker. Til maj er glaskålen og blomkål forhåbentligt stor nok at komme ud i mit højbed og tomater og agurker ind i bedet i drivhuset. Så har jeg karse stående i et lille drivhus og forskellig salat, radisser, b
ladbede, hestebønner, græskar og hvidløg i højbedet og i andre små bede. Og hindbær, blåbær, stikkelsbær, ribs og æbler rundt i haven. Planlagt er også squash, brokkoli og porre. Og så forskellige krydderurter.
Vi er flyttet ind vores lejlighed i sidste maj. Haven var kun en græsplane og det er faktisk en lang vej til at have muligheden for så meget forskelligt frugt og grønt. Jeg er i gang med at dokumentere forløbet på bloggen allerede.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen