Freitag, 25. April 2014

Ine i haven - planteværksted

Vi har købt en masse med frø, men kun fire af dem skal plante ind i huset, allerede i starten af marts.



Det bliver to forskellige slags tomater, hvor jeg havde tørret kernerne selv. Jeg tog kun dem, hvor jeg godt kunne lide smagen. Jeg har skæret dem op og pillede frøerne ud. Bagefter skulle de bare tørres for tre til fire uger. Og det ser sådan ud. Til at plante dem, skal køkkenrullen rives i små stykker. (ses på følgende billede)


Glaskål


Agurker


Og Blomkål


Jeg har brugt æggebakker som små plantepotte. Dem har jeg samlet året rundt.



Sådan ser tomatfrøer ud, når jeg sætter dem i jorden.


På vindueskarmen, hvor planterne få en masse sol. Jeg fandt ud af, at i næste år skal jeg stille dem lidt længere op, så at alle får lige meget sol, fordi ellers bliver nogle planter meget lange og ret ustabile, for at når op til solen.


Lidt vand hver dag. men aldrig for meget.


Og efter to til tre uger begynder de første små planter at komme ud. Jeg var så glad, da jeg har set det! Men, jeg tror, at det er en af de dejligste ting, når man arbejder i haven. En anden er sikkert at få frugt og grønt til at høste. :D

Tomater


Blomkål


Glaskål


Agurker


Og ved siden af det har jeg plantet noget salat. Den her skal ikke ud, den bliver på vindueskarmen, indtil den er spist. Den næste salat skal stå i drivhuset og efter den skal jeg har noget i mit højbed - mellem de andre grønsager.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen