Montag, 1. April 2013

Tegneopgave

Mit største problem var at finde noget som jeg synes var spændende at tegne. Jeg ville gerne have et motiv med en tydelig skygge, fordi jeg dertil ville have brug for forskellige blyanter.
Efter at jeg havde undersøget vores hus og ikke kunne finde det rigtige, bredte jeg søgeradius ud. Så bliver det rundt omkring i vores lille by, men også i Tønder, som ligger ikke langt væk.
I Tønder fandt jeg skiltet fra Det Gamle Apotek og jeg havde også lykke med solskin. Jeg fik en virkelig tydelig skygge på billedet.




Jeg kan godt huske, at jeg har tegnet og malet ofte da jeg var et barn og jeg ved også, at jeg kan tegne, men kun hvis jeg har ro til det og motivet fanger mig. Hvis jeg ikke bliver fanget, er det svært at få mig selv i gang og at arbejde med tegneprocessen. Men hvis det har fanget mig, så er det ikke nemt at slute igen, til tegningen er færdig.




Det er den følese af at være helt væk i et projekt. Følelsen af tid og sted er helt væk.
På tysk siger man, at det handler om "Achtsamkeit" - denne tilstand er børn ofte ind i, når de tegner eller skaber noget, men også i andre situationer. De glemmer alt omkring.
På dansk kan jeg kun finde adjektivet "agtpågivende" og "omhyggelig" som oversætning, men de passer begge ikke særlig godt.

Jeg nyder i hvert fald følelsen meget og var næsten lidt ked, da jeg var færdig! :D


3 Kommentare: