Dienstag, 2. April 2013

Fedtkridt

Jeg har valgt "Emma" som motiv. Til disse billeder har min kæreste og jeg en personlig tilgang. Kæresten hjalp mig med opgaven.

Vi besluttede ikke kun at vælge et billede, men tre. Vi ville igen gerne arbejde med forskellige farvemateriale, for at se hvordan det virker.

  •  Jeg minimerede billederne på computeren til A4, fordi jeg gerne ville, at de færdige billeder passer ind i scrapbogen.
  • Bagefter delte jeg billeder i fire dele - således, at vi begge har seks dele vi hver skulle arbejde med.
  • Disse seks billeder printede jeg ud.


   


  • Jeg kopierede størrelsen til et hvidt stykke papir. (for at lave det forståeligt, har jeg produceret et eksempel på computern)



    Grunden hvorfor jeg gik en sådan kompleceret vej var igen størrelsen fra det færdige produkt, som jeg gerne ville have i scrapbogen.

Før vi startede, aftalte vi, at vi vil vælger forskellige farver - så at "Emma" bliver ikke kun rød og brun og for at se, hvordan farver virker med hinanden.

Det er blevet et spændende reslutat, som laver "Emma" helt abstrakt og viser hende fra en anden synsvinkel.



På det første billede arbejdede vi med selve fedtkridten.
At få bladet helt dækket (ligesom med oliekridt) er ikke nemt, det kræver en del kraftanstrengelse.








At arbeide med farveblyanter laver billeder mere farvevelglad. Farverne er kraftigere end med fedtkridt. Kraftanstengelsen at få farverne til at dække papiret, er ikke så højt som med fedtkridt.








Arbejdet med oliekridt er det nemmeste. Farverne dækker meget.
Men der er hurtigt meget farve på bladet, så skal man være lidt forsigtigt med ikke at grise til.


        







Størreslesforskelle fra de enkelte dele er ikke så store

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen