Dienstag, 2. April 2013

Kollage



At lave en kollage ud af avisbilleder er fint, men det kan ikke repræsentere mig, fordi ikke ét billede indeholder noget personligt. Hvis jeg bruger avisbilleder, bliver det en generel kollage - måske om et emne som passer til mig, men ikke over mig.
Min plan var at lave en kollage som forestiller mig som person. Som baggrund, eller kontur, har jeg valgt et billede af en af vores to katte. Jeg har valgt den, som har den største bindning til mig. Den anden er selvfølgelig også med i kollagen, men han er mere knyttet til min kæreste og er derfor kun i de mindre billeder.
De små billeder indeholder mig, min kæreste, begge katte, min nevø, min far, hans kæreste, min kærestes mor og nogle dyr jeg har haft - altså kunne overordnet emne måske være noget som "familien".
Ved siden af det findes der nogle billeder som viser omgivelser som er vigtige for mig.








At lave aviskollagen gør ikke noget med mig, der var mere en opgave "vi skal gøre" og som minder mig om skolen. Billedet blev et spøgsmålstegn, fordi jeg kunne ikke rigtigt få fat på det.
Fotokollagen gave mig mere. Jeg kunne huske alle situationer og steder, hvor billeder blev taget. Det var lidt som en tidsrejse, som jeg nyder!





1 Kommentar:

  1. Hej Ine
    Din collageopgave ser meget spændende og godt ud. Super flot arbejde :)

    AntwortenLöschen