Samstag, 22. Februar 2014

"Fu" og "Fara"

Da jeg var et skolebarn, gik vi i gang med at læse, sammen med ”Fu” og ”Fara”. De to var venner og ville også være venner med os. Jeg fandt ud af, at de to stadigvæk findes i det tyske skolesystem.




De oplevede altid små eventyr, som var skrevet med nemme og korte sætninger.
I dag kan man ofte købe ”Fu” og ”Fara”, men da jeg var lille, lavede vi vores ”venner” selv, ud af en gammel sok.









Jeg synes, at det ville være fint for børnene, når de får mulighed for at lave dem selv igen.  Så har de en meget tættere tilknytning (ejerskabsfornemmelse) til deres ”Fu” eller ”Fara” og motivationen til at lære at læse ville øges.
Men også uden at lære at læse med de to, kan de jo blive gode venner.

Ved nogle arbejdstrin har børnene brug for hjælp.



Her er min "Fu"


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen