Sonntag, 1. Juni 2014

Dukketøj

Jeg har desværre mistet billederne fra vores indkald, så jeg kan ikke vise, hvordan jeg havde fremstillet kroppen fra Oskar - det er hans nye navn.
Men tøjet, det har jeg dokumenteret.

Jeg fik hjælp af en veninde, som syer meget. En del lavede jeg selv og der hvor jeg havde for mange vanskeligheder tog hun over.

Til at starte med, tegner jeg tøjet på et stykke papir og klipper det ud.
Indtil nu er den uden arme. De skal vi sy på bagefter.



Da jeg har buksern på papir, sætter jeg den fast på stoffet og klipper den også ud.




For- og bagsiden ligger ovenpå hinanden og jeg sætter dem sammen med nåle, så den sidder på den rigtige måde sammen.


Nu begynder det med første gang på symaskinen...
Her var faktiskt ikke tid til at tage billeder.


Så kom ærmerne.


Vi skal finde ud af længden.


Og så skal der sættes gummibånd ind.




Ærmerne er færdige.


Nu sidder ærmene på og vi kan trække tøjet på.


Da den sidder på,skal benene syes lidt tættere. Det kunne jeg ikke klare, det gjorde Anne til sidst.


Jeg tænkte, at Oskar er alt for tynd uden fyldning...


Nu har han en god figur. Bare hovedet er for lille... :P

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen