Freitag, 14. Juni 2013

Mælkebøttekaffe

Efter jeg har lavet mælkebøttegelén og grønsager af mælkebøtten, ville jeg omsætte noget, som jeg har hørt om.
I krigstiden, var kaffe en sjælden vare og en erstatning var mælkebøttekaffen ud af røderne.




For en kop, skal man har ti til tolv planter og vaske dem.






Røderne skal blive skåret i små stykker.





Og bagefter bliver de tørret i ovn, ved 50 grader for ca 1,5 time.





 

Nu skal de små stykker blive stødt.







Pulveret skal blive hældt over med kogende vand og filtreres.
Kaffen man få til sidst er i orden, men jeg, som elsker kaffe, synes, at det ikke er en ersatning, hvis ikke der er behov for det. :)

Jeg fandt andre opskrifter på nettet og jeg vil gerne prøve det en gang til. Måske det er bedre med en anden opskrift.


Kilde:
http://www.lichtarbeiter-forum.de/loewenzahnkaffee-t137.html

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen