Mittwoch, 6. Februar 2013

Teddys fødselsdag


I dag er Teddys fødselsdag



Han vil gå i byen for at handler lidt. Men først skal han i banken.
Her møder han sin ven flodhest, hans bedste ven.
De holder en kort snak, men flodhest glemmer Teddys fødselsdag!




Teddy er lidt ked af det, fordi flodhest har glemt ham, derfor beslutter han at drikke en kaffe før han gå og handler. Men til kaffen bruger han en avis.
I kiosken møder han sin ven fugl, men også fugl siger intet om Teddys fødselsdag.




I kafén er også Teddys ven hest. De to snakker lidt sammen og til sidst gå hest uden at sige noget om Teddys fødselsdag. 
Teddy forstå verden ikke længre. Tre af sine venner har glemt ham og én af dem er hans bedste ven...




Han besluter at gå og hanlder og gå hjem bagefter.
Foran butikken møder han sin ven frø.
"Frø glemmer mig sikkert ikke, han er jo så tydelig!", tænker Teddy.
Men også frø siger ikke noget.




Ind i butikken møder Teddy sin ven princesse.
Situationen gentager sig.Teddy bliver meget ked af det.
"Er der ingen som tænker på mig???"




Efter Teddy har handlert, beslutter han sig for direkte at gå hjem.
På vejen hjem møder han sin ven pige.
Teddys humør er ikke længre godt, men han håber at pige siger noget.
Men...




Da Teddy er foran sin leglighed, er han vældig ked. "Skal sådan se en fødselsdag ser ud?", tænker han og åbner døren.
Nu er han målløs. Ind i sin leglighed er alle sine venner.
Hans bedste ven kommer op til ham og siger:
"Tillykke med dagen! Håber at du var ikke så ked i byen, men hvis vi ville havde sagt noget, ville det ikke længre være en overraskningsfest!"
Og nu holder de fest!





2 Kommentare:

  1. Hej Ine.
    Var lige forbi, og ville smide en kommentar. Ser rigtig godt ud det hele du er i gang med.
    // Thomas

    AntwortenLöschen
  2. Flot og hvor er du flittig Ine, her kan man da få masser af inspiration. Jeg har lidt svært med mit linoleums tryk. Jer ser du har skåret det ud. Forstår jeg at du skære ud spejlvendt??? Jeg har tegnet mine to dejlige Vola og Pyk men ved ikke helt om jeg kan finde ud af at skære dem ud, syntes ellers de er ret enkle??? Jeg har kun de to figurer som bliver brugt igennem hele min historie.

    AntwortenLöschen